torsdag 16 maj 2013

Trött mamma

Och snart har vi helg igen. Vi har inplanerat att besöka pingstmötet här i Bosund, och inget annat. Skulle vilja bygga en sandlåda åt Elliot, så han har nåt att leka med, men Lennart ska "jobba" på mötet på lördagsförmiddagen, och jag är inte så bra på att bygga saker. Visst kunde jag försöka, men enklast blir det nog om jag låter bli.
Denna veckan har varit tung. Elliot tycks vara inne i någon utvecklingsfas eller något, och hans sömn är helt rubbad. Han vaknar inte längre på nätterna, men somnar alldeles för sent, vaknar alldeles för tidigt, och vägrar somna på dagarna. Ibland vill jag bara gråta och ge upp, men imorgon ska jag försöka att (giv mig styrka!) låta honom vara uppe så mycket han vill, och själv bestämma när han somnar på dagen. Men inte är det så lätt att vara en tålmodig, uppfostrande, lugn moder då man själv inte kan sova på nätterna. Bara jag orkar imorgon så kan jag äntligen sova ut under helgen.

Nog med tjat, ikväll ska vi bada bastu. Jag är klibbig av solkräm och svett, och håret flottigt. Längesedan vi såg på film är det också, så ska se om jag hittar någon bra komedi.



Härligt med isvatten en sån här dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar