onsdag 15 maj 2013

Lista

Först, varför är alla bilder tagna av min Iphone så himla dålig kvalité? När jag kollar på telefonen ser de helt okej ut, men de blir sjukt dåliga så fort de kommer upp på bloggen. Konstigt...
På bilderna i förra inlägget såg jag lite röd ut, så ville bara meddela om att jag inte alls är röd, utan brun. Haha, ni kommer att få nog på mitt prat om solbränna i sommar, men jag är så nöjd då det faktiskt syns lite ränder efter bara några timmar i solen. Annars brukar det ta några veckor att få till lite ränder, minst! En till positiv sak med att vara gravid, alltså.

Tänkte lista upp lite saker som ska göras innan babyn kommer. Eftersom att det närmar sig förlossning (nåja, 7 veckor kvar) så börjar vi på med allt nu, så att vi kan bli klara med flera veckor kvar till beräknat datum. Jag fick ju lite panik förra gången, då vi flyttade in så sent, så allt stressades ihop i sista stund. Denna gång vill jag kunna slappna av ordentligt innan förlossningen, utan tankar på vad som ännu ska göras eller köpas. Så detta börjar vi med nu:


  • Flytta ut skrivbord från vårt sovrum
  • Hämta babysängen från mammas och pappas, och bädda den
  • Flytta in skötbord och hylla till vårt rum
  • Tvätta alla babykläder med tvättmedel för känslig hud, och om några veckor även börja tvätta våra egna lakan med samma tvättmedel
  • Vika in alla kläder i skötbordet
  • Köpa söta korgar att ha på hyllan nära skötbordet, och lägga dit saker som nagelsax, vaddlappar, hårborste, våtservetter mm.
  • Packa bb-väskan
  • Köpa mer babykläder, och skaffa alla babysaker vi behöver
Mer än så kommer jag inte på för tillfället. Säkert har jag glömt massor med saker, men kommer väl ihåg dem senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar