måndag 27 maj 2013

En sådan dag

Oj vad skönt det har varit med en lite svalare dag, och inte bara sol, sol och sol. Det är superhärligt med varmt och fint väder, visst, men idag hade jag aldrig orkat ut ändå, så lika bra med molnig dag.
Nattsömnen min är helt åt skogen, då jag vissa nätter (som i natt) kan ligga vaken i timmar utan att kunna somna om. Först undrar jag, vad är det nu som är fel? Varför sover jag inte, då jag är trött? Men samtidigt vet jag redan svaret: kroppen ställer in sig på att amma om natten. Finns inget att göra något åt. Hellre skulle jag faktiskt amma, än att ligga vaken i flera veckor bara för att "förbereda sig". Pfft! Sjukt irriterande!
Nej, jag är så fascinerad av hur kroppen fungerar vid graviditet, förlossning och tiden efteråt, så man borde ju verkligen inte klaga. Vi är ju helt fantastiska, vi kvinnor. Tänk vad vi kan!

Fast idag är en rutten dag. Om jag bara hade tagit en stilla stund att sitta och fundera hade tårarna börjat rinna. Varför? Jo, för ingenting, förstås. Det är bara en sådan dag. Lennart och Elliot for iväg och handla direkt Lennart kom hem, så att jag skulle få sova, men inte fick jag tag i sömnen då heller.

Skönt att skriva av sig lite. Känns lite som att skyffla över problemen på er en stund, så lättar det lite från mina axlar. Så tack till er, antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar