torsdag 2 maj 2013

En fullproppad månad

Snart är det helg igen. Tiden går så snabbt, och samtidigt så långsamt. Men jag tror att maj kommer att gå snabbt, då det sker så mycket här hos oss. Idag var jag till rådgivningen. Mitt hemoglobin hade sjunkit ytterligare, så nu måste jag skärpa mig med järntabletterna. Jag glömmer alltid bort dem, så jag bara får i mig ca en per vecka. Livmoderbottens höjd var 29,5 cm. Kurvan håller alltså på att jämna ut sig, men jag ska ändå på ett extra ultraljud snart. Allt annat var helt okej, och jag fick ny tid om två veckor.
Imorgon kommer min barndomsvän hit på besök. Vi träffas inte så ofta, så vi har mycket att prata om. Det ska bli roligt! På lördag ska jag ha hemma-spa åt mina systrar. Vi ska bada bastu, och prova Veets hårborttagningsprodukter. Jag kom nämligen med i en Buzzadorkampanj, och skulle ordna spa-kväll. Jag kommer att skriva ett skilt blogginlägg om det i helgen.
På tisdag ska Elliot på 1½-årskontroll. När blev han så gammal?? Han har nog säkert växt ordentligt sen sist, och han väger också mycket mer.
På onsdag kommer den extremt efterlängtade dagen, då min bror + familj kommer hem till Finland igen! De är bara här i några dagar, men oj, så roligt det ska bli! Vi ska säkert umgås med dem resten av veckan.
Helgen efter är det pingstmöte här i Bosund. Och på torsdag innan det ska jag till rådgivning igen.

Och sista helgen i maj, så ska jag och älskling på hotell. Bokade in oss förra veckan. Valet av hotell var enkelt; Kantarellis i Vasa. Inte så lång bilresa (får så ont i revbenen av att sitta länge i bilen, då magen är så stor nu), och egen bastu och bubbelbad i hotellrummet. Vi som älskar bastu! Och vem tycker inte om att sitta i bubbelbad? Den helgen kommer nog att vara den mest avslappnade helgen på hela året, haha! Elliot ska vara hos mina föräldrar så länge. Lite spännande, han har aldrig sovit en natt utan mig och Lennart. Men han är otroligt lättskött (enligt alla som någon gång tagit hand om honom) så det ska nog gå bra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar