tisdag 16 april 2013

Vecka 30 (29+0)

29 idag då. Magen har inte växt så mycket de senaste veckorna, ser det ut som. Men imorgon ska jag till rådgivningen, så då får vi se. Jag borde smörja in den oftare, jag har inte fått några bristningar ännu, men man vet ju aldrig. 
Min stora craving är isvatten. I flera veckor nu har jag druckit flera glas om dagen, jag älskar att tugga isbitarna. Det är konstigt, för jag tycker inte om glass då det är så kallt, men isbitar går bra. Det gör ju ingenting att ha en sådan craving, värre vore det ju om det skulle vara godis till exempel. Men vatten är ju bara bra att få i sig! 
Bara 11 veckor kvar. Jag börjar bli smått nervös, men samtidigt så förväntansfull inför det som kommer att hända. Jag hoppas, hoppas, hoppas att förlossningen startar tidigare, för jag vill inte gå över tiden igen. Det var definitivt de längsta dagarna i mitt liv! Och så vill jag verkligen att förlossningen startar av sig själv, för någon igångsättning vill jag inte vara med om igen. Det tar så sjukt länge, gör så ont, och det känns som att ingenting händer. Jag vill att det sker naturligt. 
Vi har smått börjar planera hur vi ska göra rent praktiskt, med Elliot och så, men ännu är det mycket att gå igenom. Jag älskar att prata förlossning, och jag vill planera så mycket det bara går, så man åtminstone har kontroll på något (jag menar, när det väl sätter igång är man ganska maktlös...). Och så vill jag ha mina egna kläder så länge som möjligt. Jag avskyr sjukhuskläder, för då ser man ut som en patient. Jag vill inte vara en patient när jag ska föda, jag vill ju vara en mamma. 

Någon hade ju frågat här tidigare om vi vet könet på babyn, och det vet vi ju. Om några veckor kan jag fast visa lite kläder som vi har köpt, så då ser ni vilken sort det är. Men jag ska nog köpa lite mer kläder först, för jag har knappt köpt något ännu. Det känns så overkligt ännu, på något sätt. Tänk att vi ska få ett till barn! Fantastiskt!




Så ser magen ut idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar