måndag 8 april 2013

Varning för lång lista!

Jag hittade en lista på min syrras och min kusins blogg som jag tyckte var bra, och eftersom jag har så tråkigt så tänkte jag fylla i den själv. Varsågoda!

1. Hur gammal är du om fem år? 26 år

2. Vem var den sista du träffade? Elliot? Innan dess var det Lennart.

3. Hur lång är du? 175 cm

4. Vilken var den senaste film du sett? Bring it on again

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Böri koma bara:)" till Josse

7. Vad är dagens planer? Vila (vaknade 7:15 imorse, blää), leka, och städa

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka sms

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta

10. När såg du senast din mamma? I lördags

11. Vilken ögonfärg har du? Blå



12. När vaknade du idag? Kvart över 7 väckte lillemannen upp mig med sitt pratande.

13. Har du någon gång hittat en katt? Ja

14. Vilken är din favoritplats? Oj, vad svårt. Kanske Lennarts föräldrars villa...




15. Vilken plats föredrar du minst? Sjukhusets fjärde våning, tolfte rummet. Never again, alltså!




16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Någonstans här i nejden säkert, med några fler barn, en lite roligare utbildning och ett jobb som jag trivs med. 

17. Vad skrämde dig som barn? Spindlar, mörker, fyllgubbar och "mopopojka", haha!

18. Vem fick dig att skratta senast? Lennart

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, skulle vilja ha, faktiskt.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär! Hade en bärbar tidigare, men tycker det är bättre med en stationär.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två. Den ena är min (nää, va?)

23. Hur många landskap har du bott i? 1

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Aldrig varit full

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor

26. Är du social? Ja, det tycker jag.

27. Vilken är din favoritglass? Jag tycker inte riktigt om glass, men Sias knäckglass är väl aldrig fel.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa hus, bil, egen häst, betala föräldrars lån, och lägga undan resten. Inte en cent skulle gå till välgörenhet, nej.

29. Tycker du om Kinamat? Mums!

30. Tycker du om kaffe? Jag älskar kaffe! <3

31. Vad dricker du till frukost? Oboy (hej 8-åring...)

32. Sover du på någon särskild sida? Jag brukar sova på magen, men nu går ju inte det längre...

33. Kan du spela poker? Någon enkel version, bara. Som jag är rätt säker på att är fel. Skulle en proffsspelare se hur jag spelar poker skulle han skratta. Eller eventuellt gråta.

34. Tycker du om att mysa? Ja, vem gillar inte att mysa?

35. Är du en beroendemänniska? Jaa!

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Japp, Lennarts bror.

37. Vill du ha barn? Ja.

38. Kan du några andra språk än svenska? Finska och engelska. Några futtiga ord på tyska kan jag väl också.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja

40. Föredrar du havet eller en pool? Hmm... båda är lika härliga. Men havet vinner nog ändå.




41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder

42. Äger du dyra smycken? Några smycken har jag som är lite dyrare än de andra.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Choklad. Sitter och äter det just nu. Gottegrisen!

45. Vem är den roligaste människan du känner? Oj, oj, många är ju roliga. Men det går ju inte att ha tråkigt med syster Hanna.

46. Välj ett ärr på din kropp? Det där fula ärret vid naveln, efter blindtarmsoperation. Ser inte klokt ut, speciellt inte nu under graviditeten!



47. Vad har du för ringsignal? Vanlig "ring, ring-signal"

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja. Fick en låda av mamma när hon fick reda på att jag var gravid för första gången. 

49. Flirtar du mycket? Nej

50. Vart togs din profilbild för din blogg? I Sierra, haha!

51. Kan du byta olja på bilen? Jag skäms, men nej. Nästa gång den ska bytas ska jag absolut be Lennart visa mig hur man gör! Sånt borde alla kunna!

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, som tur.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Jag försökte mig på Dödsängeln, men gav upp. Innan den var det säkert en graviditetsbok.

54. Läser du dagstidningen? Ja, de flesta dagarna.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, bara ViFöräldrar, som kommer en gång i månaden.
.
56. Dansar du i bilen? Öh, alltid!

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? X3M eller Ylex

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Namnförslag till kommande bebis. 

59. När var du i kyrkan senast? Kanske januari?! För länge sedan! Jag SKA skärpa mig med det!

60. Saknar du någon just nu? Många personer på många olika vis. Jag saknar Lennart, men om några timmar kommer han hem. Min bror och hans familj borta i Sverige, kom hem nu! Gamla kompisar som på något vis försvunnit ur mitt liv. Jag brukade alltid tänka, att bara för att jag får ett barn ska jag inte sluta träffa mina vänner. Men det blir bara mer och mer sällan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar