onsdag 17 april 2013

Rådgivning

Idag var jag till rådgivningen. Som jag gissade igår, så berodde tröttheten på att mitt hb har sjunkit. Nu är det nere på 112. Så jag får börja käka järntillskott nu igen.
Livmoderbottens höjd var 29 cm, så jag är fortfarande mitt på översta gränsen. Om det fortfarande är det nästa gång, ska det kollas upp, troligtvis med ett ultraljud.
Viktuppgången var inte lika tydlig denna gång, så jag är nöjd.
Blodtrycket var bra, men pulsen var rätt hög, den låg på 106. Fast inget farligt, tydligen.
Babyns hjärtljud var mellan 145 och 160, så helt okej. Hon kände också att babyns huvud var ganska långt nere, så kanske den börjar fixera sig där så småningom.
Vi gick också igenom resultaten från sockerbelastningen. Mitt fastesocker var för högt då, så jag fick med mig hem en blodsockermätare. Så från och med imorgon ska jag mäta blodsockret på mig själv två dagar i rad, varannan vecka.
Elliot var som vanligt med mig, så han fick sista dosen av vaccin, som ju glömdes bort på ettårskontrollen. Ni skulle sett hur duktig han var, han gnydde till en gång när han fick sprutan, och sen fortsatte han att leka med en buss som han höll i. Stolt mamma här!

Ikväll ska jag skura bastun och badrummet. Det ska bli roligt, då jag är på städhumör. Lennart hjälper såklart till, och sen badar vi bastu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar