söndag 14 april 2013

Helgen

Vi har haft en riktig toppenhelg. I fredags började vi måla i Elliots rum. Taket, som var ljus "träfärg", målades vitt. Senare på kvällen fick jag för mig att baka en paj med persikor, så jag slängde ihop en päron-persikosmulpaj med choklad. Det är nog den godaste pajen jag har ätit! Henrik och Malin kom hit på kaffe, och tillsammans med dem tömde vi hela pajformen.


På lördag åkte jag till stan, för att handla. Jag hade också med mig en stor säck med kläder åt Hanna och Nina, för jag rensade ju ur garderoben för några dagar sedan. Väl där hjälpte jag mamma att ändra om inredningen i deras matsal. Sen handlade jag, och åkte hem igen. Vi grillade för andra gången i år. Supergott! Jag bakade också äppelmuffins.





Mot kvällen kom Henrik och Malin till vårt för att bada bastu.
Vi åt lite gott även då, och senare kom Jakob och Jessica också till vårt, och vi spelade kort, skrattade och drack kaffe till klockan 2 på natten! Det är längesen vi var uppe så sent, men vi hade så roligt!
Idag har vi myst i massor. Busat, lekt och slöat halva dagen. Men när Elliot sov målade vi faktiskt väggarna i hans rum, så nu är det färdigt målat. Färgen har till och med torkat redan, och om det inte luktar där mer sen ikväll, så flyttar vi tillbaks Elliots säng dit till natten.
Mamma, pappa, Hanna och Nina kom till vårt på kaffe idag, så det innebar en ny päron-persikopaj. Lika god denna gång. De hade med sig Vera, och hon och Nixa har lite vågat lukta på varandra. Men fortfarande är de båda två väldigt nervösa. Men de är så gulliga tillsammans ändå!



Vera och Nixa, båda två stela som pinnar, haha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar