onsdag 3 april 2013

Elliot

Idag är ingen bra dag. Inte har jag egentligen nåt att klaga på, men jag är bara så trött och slö. Man kan ju aldrig vara riktigt säker, men jag kan förutspå att resten av kvällen kommer att spenderas i liggandes, med Friends, och sen ska jag givetvis leka med Elliot då jag orkar. Efter en kaffekopp kanske jag känner mig piggare. Men först middag!

På tal om Elliot, så har han utvecklats så himla mycket på senaste tiden. Man märker att han hänger med mycket mer, vet vad som är på gång och så.. Och så har han börjat prata så otroligt mycket! Eller pratat har han ju alltid gjort, sen han var några månader gammal, men för en tid sedan började han härma ord vi säger, och kan peka på en sak och säga det. Några exempel är kallu (kello), ta, ta (tack tack), kiinni, takanne (takaisin), vaha (vaippa), pois, alas, nehe, usch, istu osv. Och så är han jättebusig. Jag vet inte var han tar sin energi ifrån, men den räcker till och blir över. Springer omkring, klättrar upp på ALLT, och sträcker sig efter saker han ser på borden. Jag har mycket att göra på dagarna, med andra ord. 
Hans sömn tycks bli bra igen. Vaknade halv 9 imorse, och sov 3 timmar på dagen. Lyxigt för mig, haha!

Elliot 10-11 månader



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar