torsdag 25 april 2013

Arg!

Usch, vad arg jag är just nu! Som ni säkert alla läst på facebook, familjeliv.se eller liknande, så diskuteras ju läkemedlet Cytotec ganska vilt just nu. Ofta får man Cytotec vid igångsättning av förlossningar, och det går ofta väldigt snabbt, med stor risk att både mamman och barnet skadas allvarligt, eller till och med dör. Det är alltså en medicin för magsår, och får absolut inte tas under graviditeten. Orkar inte leta upp en massa fakta, men Josse hade skrivit riktigt bra fakta om Cytotec på sin blogg, som ni kan läsa OM NI KLICKAR HÄR! Kollade just upp i mina förlossningspapper, att jag också fått av Cytotec vid min igångsättning. Som tur tog ju min förlossning ändå länge, från första tabletten tog det ca 28 timmar.
Om ni ska bli igångsatta, fråga för allt i världen vad de tänker ge för medicin åt er, och våga säga ifrån ifall de nämner Cytotec!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar