tisdag 2 april 2013

Aktiv

Nu är vardagen igång igen. Elliot har haft lite problem med sömnen under påsken, så han har vaknat alldeles för tidigt, sovit korta stunder på dagen, och inte velat somna alls på kvällen. Men lyckligtvis ordnade det upp sig lagom tills idag. För igår sov han 2,5 timme på dagen, somnade halv 10 igår kväll, och vaknade halv 9 imorse. Så det var med gott humör vi båda åt frukost. När Elliot sen låg och drack sin mjölk, tänkte jag att jag passar på att plocka upp smutstvätt från sovrummen (han kommer annars efter mig om jag går iväg så långt), och när jag väl var igång kunde jag inte sluta städa. Så nu har jag tvättat en omgång kläder, hängt upp dem, dammsugit, plockat av köksbänkarna, torkat av dem, plockat ur och i diskmaskinen, samt skurat av spisen och diskbänken. Med gott samvete ska jag nu koka kaffe, sen ska jag och Elliot ut en stund och fånga dagens dos av d-vitamin och frisk luft, och när Elliot sover ska jag endast ta det lugnt. Ikväll blir det som vanligt vattengympa, jess!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar