torsdag 21 mars 2013

Torsdag

Hörni gott folk. Varför är det så svårt att få saker och ting gjorda? Jag skulle kunna skriva en lång lista över saker som jag/vi måste göra här hemma, men allt bara blir till "senare". Jag borde göra en header till bloggen, men vi har ju ingen kamera! Och vill inte fotografera med Iphonen, för det blir så dålig kvalité då. Så vi ska köpa en kamera, snart.
Sen har jag lite papper jag borde fylla i, och föra in till Kela.
Jag är mycket väl medveten om att det borde städas i hela huset. Det är inte så stökigt, men det är dammigt och smutsigt.
Och så har jag fått en känsla av att jag vill skura bastun och badrummet. Igen. Det är tungt, men jag tycker det är roligt.
Vi borde börja planera Elliots rum, för det är längesen vi bestämde oss för att göra om där. Men vi kan inte riktigt bestämma oss hur det ska se ut där.
Vårt eget sovrum är ännu halvfärdigt.

Men samtidigt som alla dessa saker gnager i huvudet, så är det roligt att ha saker som måste göras. För tänk vad tråkigt det skulle vara, om alla dessa saker redan var färdiga. vad skulle jag göra då?

Dagens bästa: Elliot håller på att bli frisk. Han har lekt och varit hur nöjd som helst hela dagen, och är nu för pigg för att somna. Han bökar omkring i sängen istället, och pratar en massa. Gullungen min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar