fredag 1 mars 2013

Rådgivningen

Igår var jag till rådgivningen. Allt var bra, inga avvikelser eller dåliga resultat. Blodtrycket var helt okej.
Hb var 124, så jag får gärna fortsätta med järntillskott.
Babyns hjärtljud var 145+.
Viktuppgången är riktigt bra, enligt mig (fast det finns väl ingen särskild viktkurva man ska följa).
Urinen var helt ren.
Livmoderbottens höjd är 20,5.
Jag fick en hel bunt papper, så nu får jag ansöka om moderskapsförpackningen samt föräldrapenning. Jag kan knappt vänta till jag får "mammalådan", man blir så full av förväntan när man går igenom kläderna. Och de är ju så små och söta! Jag kollade på nätet vad som finns i årets låda, och kläderna är mycket finare än de vi fick åt Elliot. Jag var faktiskt lite missnöjd med de kläderna.



2 kommentarer:

  1. Tycker årets låda består av rätt så "pojkiga" kläder men en hel del fina saker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var kanske mer blått, men det kan ju flickor också ha. Den förra var så gammaldags på nåt sätt, denna tycker jag verkar mer modern.

      Radera