måndag 11 mars 2013

Picknick och pulka

Aaah, sol. Igår hade jag faktiskt lite panik över den här dagen, då jag inte visste vad vi skulle hitta på. Men redan när jag steg upp såg jag direkt att vi skulle ut idag, i det härliga vädret. Så efter frukosten packade jag en liten väska med filt, termosflaska, banan, majsbågar och mjölkflaska åt Elliot. Klädde på oss ytterkläderna, for ut och lag Elliot i pulkan. Vi gick ut på isen här bakom huset, runt i en stor ring och upp på "nabba". Där satte vi oss på ett soligt ställe och njöt. Elliot tog mjölkpaus, och jag fotade allt jag såg. Riktigt härligt väder, med några få minusgrader, och bara några små moln på en annars klarblå himmel. Där satt vi en stund, åt och drack, åkte ner skrattandes med pulkan ett varv, och gick sen hem igen, då Elliot blev så trött. Direkt vi kom hem somnade han utan ett ljud i sängen sin, gullungen!


Ut på isen



Lite trött gosse



Varm mjölk




Mums! Älskar varm oboy!



Så nöjd över dagen, älskar vintern. Mer än sommaren, faktiskt.



Utsikten 



4 kommentarer:

  1. Ihanaa Minna! t. mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Voisin mennä joka päivä, jos aurinko vaan paistaa :D

      Radera
  2. Tråkigt att vi int kunde kom! Måst ta en annan gång igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, he va så fint o härligt! :)

      Radera