onsdag 27 mars 2013

Hmm!

Jag har varit helt slut sedan morgonen, då jag var uppe lite i natt. Elliot började bli trött ganska tidigt idag, men vi skulle ju till rådgivningen kvart före tolv, så jag kunde ju inte lägga honom och sova. Släpar oss båda till rådgivningen, bara för att få reda på att damen i telefonen hade gett mig fel tid, så vi var egentligen en timme för sena. Så vi stressade snabbt igenom kontrollerna, och efter 10 minuter fick vi åka igen.
Allt såg bra ut. Hb hade sjunkit lite, ner till 121. Eftersom att jag inte känner mig trött eller hängig i normala fall, så vill jag inte dricka järntillskottet ännu.
Min puls var rätt så hög, men blodtrycket var bra.
Babyns hjärtljud var runt 145. Magmåttet var 26 cm. Trodde inte mina öron. För en månad sen var det bara 20,5 cm. Men jag har ju också tyckt att magen verkar vara lite extra stor denna graviditet. Jag hoppas bara inte att jag har graviditetsdiabetes, och att babyn växer sig enorm där inne, att det är därför magen är så stor. Jag ska på sockerbelastningen imorgon, och jag börjar bli smått nervös. Hoppas jag bara inbillar mig.
Vågen visade lite mer än vad jag ville, så detta blir väl nog en 20+ kg graviditet. Orkar inte bry mig för tillfället, men jag är sjukt peppad att börja träna efter förlossningen!

Det blir ingen utedag idag. Elliot somnade bums när vi kom hem, och själv har jag tänkt lägga mig i sängen, se på film och äta choklad. Det är en sådan dag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar