måndag 25 mars 2013

Helt totalt slut!

Usch, så trött man kan vara. Jag har typ bara legat och vilat sedan Lennart kom hem, jag skulle kunna somna när som helst. Idag på dagen var det egentligen tänkt att Malin skulle ha kommit hit, och att vi skulle ha tagit en lång promenad på isen, och troligtvis ha med oss varm oboy och sånt, men det blev ju inte så. Jag hoppas på en bättre natt, så att vi kan göra allt detta imorgon.
På onsdag ska jag till rådgivningen, det ska bli spännande att se om mitt hb har höjts sen sist. För jag slutade med järntillskottet för flera veckor sen, och med undantag för idag förstås, så har jag inte känt mig trött alls. Det beror ju förstås på dagarna, men oftast är jag helt pigg. Jag ska ta med Elliot då också, för jag har helt glömt bort att han har missat en vaccinspruta. Han var sjuk när han skulle få den, så vi sköt upp den "tills senare", och nu först kom jag ihåg den.
På tal om vaccin, en annan sak jag gjort idag är att äntligen ta mig tid att läsa ordentligt om vaccinerna. Det lilla fjuttiga jag har läst om dem tidigare har inte riktigt räckt till för att jag ska lägga mig i någon diskussion om dem, men nu vet jag lite mer. Jag är helt klart för vacciner, och är glad över att vi tog dem åt Elliot. (Förutom influensavacciner, rotavaccin osv, de vill jag inte ha åt mina barn...)


HÄR är en länk till en sida om MPR-vaccinerna.
HÄR är en länk till en artikel som berättar om att studien om att vaccin och autism skulle ha något samband drogs tillbaks för två år sedan.
Jag vill inte skapa någon debatt om detta nu, utan skriver detta bara så att ni vet min åsikt om saken. De sidor jag länkar till är bara några av de många jag läst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar