måndag 4 februari 2013

Skillnad

Tänk att det kan vara så stor skillnad på två olika graviditeter. Denna är inte alls lik den första. Jag går in i vecka 19 imorgon, alltså 19+0, och jag hittade en bild från förra gången som blev tagen i vecka 19.

Jag tycker att magen är mycket större nu, än vad den var då. Bilderna i inlägget under detta är tagna i 18+4. Magen ska ju växa snabbare andra gången, men jag tycker att jag inte hänger med. Det känns som om den växer alldeles för snabbt. Det kliar så förbannat. Och inte bara på magen, utan på hela kroppen. Jag hoppas att jag inte får bristningar på magen denna gången heller. 
Inatt drömde jag att vi var på ultraljud, och vi fick själva se om det var pojke eller flicka. Där simmade en liten pojke omkring. Om en vecka, på tisdag, så ska vi på ultraljud, då jag går in i vecka 20. Det ska bli så spännande att se det lilla livet igen. Jag har redan hunnit vara på två ultraljud, ett i vecka 9 (trodde att jag var i vecka 12 då, men det visade sig att jag bara var i v 9, och beräknade förlossningsdatumet flyttades 3 veckor framåt. I alla fall så fick jag boka ny tid för ultraljud) och ett i vecka 12.

Vecka 9


Vecka 12


Vecka 12

Jag har fortfarande inte bestämt om vi ska ta reda på vad könet är. Lennart vill gärna veta, men jag är inte så säker. Det finns både fördelar och nackdelar med att veta... vad tycker ni? Hade ni tagit reda på om ni hade fått en pojke eller flicka?

2 kommentarer:

  1. Rasvaa, rasvaa ja rasvaa. Siis bodylotionia herkälle iholle, sitä sun kannattais ehkä kokeilla.

    SvaraRadera
  2. Jag klia å jättemyki tå ja va gravid å fick smöri in me varinda gang ja had duscha för att huden var så torr så he kan du jo prov att göra kanski e blir liti bätter.
    Men ja veit int hellde om ja sko vila veta va vi får fö kön nästa gang ja blir gravid. Vi to jo reda på e förra gango me Cevin för att Feek var i mili å ha vila så gärna veta å e kännsta som att vi entå had tillräcklit me saker att funder på så he jo jo vissa saker liti lättari å tå sa ja no att ja int vill veta me nästa beibi. Men he e klart e finns både för å ackdeilar me att veta å int veta. Göra he som känns bäst! :)

    SvaraRadera