måndag 4 februari 2013

Pulka

Oj, vilken dag. Från morgonen började den perfekt, då jag och Elliot båda sov till 10. Efter frukosten lekte vi en stund, sen klädde vi på oss ytterkläderna och for ut. Perfekt väder, med bara några få minusgrader. Jag hade bestämt mig för att få bort Elliots rädsla för pulkan. De få gånger som han suttit i den, så har han verkat vara rädd för ljudet av den, och kanske att den som drar ofta har ryggen mot. Men jag började försiktigt med att han fick tutten i mun, och fick gå bredvid pulkan. Sen lyfte jag honom i pulkan, och så gick jag bredvid pulkan, med handen på hans rygg. Efter några meter gick det hur bra som helst, och jag drog honom med på en kort promenad, några hundra meter bara. Jag tänkte att det får räcka för idag. Men riktigt nöjd blev jag, nu ska vi börja åka pulka minsann!
Men resten av dagen har jag haft huvudvärk, en mycket irriterande sådan, halvt nästäppa, ont i nacken, frusit, haft svindel osv.
Imorgon har jag tre alternativ.

  1. Åka och handla, och då köpa massa tulpaner, för nu vill jag ha vår!
  2. Slappa, och göra absolut ingenting.
  3. Gå på promenad med Elliot i pulkan.
Kanske ni tänker att jag kan göra alla dessa saker på en och samma dag. Men nej. För vi sover så länge på dagarna, äter frukost så länge, och ca två timmar efter att vi ätit frukost så somnar Elliot, och sover till 2-3 tiden. Då kan vi inte göra så mycket mer, då Lennart kommer hem halv 4. Men för mig gör det ingenting, jag tar dagen som den kommer bara, gör liksom vad jag känner för för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar