tisdag 5 februari 2013

Klagoinlägg

Jag hoppas på en bättre dag imorgon, för idag var inte direkt en toppendag. Jag vaknade vid 8 då jag hade så ont i magen, och kunde knappt somna om. Vid 9 steg vi upp, och jag var på dåligt humör pga magen, Elliot hade kissat igenom blöjan inatt så jag fick byta allting, och min energinivå var farligt låg med alldeles för lite sömn. Så direkt efter frukost bestämde jag mig för att inte bry mig i dagens planer, utan jag satte mig direkt vid datorn. Det blev tråkigt efter ca en halvtimme, så då lekte jag med Elliot istället. Så hela dagen har jag pendlat mellan datorn och Elliot, tills han somnade. Visst är det skönt med tid för sig själv, men det blev tråkigt då Elliot sov i tre timmar.
När älskling kom hem lyfte han och Henrik äntligen ut den stora "gym-maskinen" ur Elliots rum, och så förde vi den tillbaks till mammas och pappas. Sen till Prisma och handla. Tillbaks till mammas. Där satt vi i typ en timme innan vi åkte hem. Här hemma skulle köket städas, räkningar betalas, en väggkalender beställas, gröt göras åt Elliot, han skulle nattas, maten plockas in i kylskåpet, samt eldas i pannan. Plus att både jag och Lennart var hungriga. Och typ hela dagen har humöret varit noll.
Jag skrattar lite nu då jag läser igenom detta, men det är konstigt hur man kan vara så sur åt ingenting. Jag skyller på graviditeten.

Sen har håret sett ut som en bärbuske hela dagen, men efter 5 minuter med plattång blev det ändå så jag kunde visa mig bland folk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar