torsdag 31 januari 2013

Taco-torsdag

Som rubriken skvallrar så har vi ätit tacos idaa. Eller tortillas, som jag hellre kallar dem. Det är nog en av mina favoritmaträtter, mums!
Idag var jag "nånstans", och sen till Susannas. Vi kaffade ordentligt och länge, med bl a hemgjord jordgubbsglass, medan barnen busade omkring och lekte.

Det står lite väl stilla i mitt huvud idaa, då jag sovit riktit dåligt. Elliot har vaknat hundra gånger, känns det som. Både jag och Lennart har huvudvärk nu, efter nattens uppvaknanden. Vet nån hur man får ett barn att sova natten igenom? Elliot vaknar just och just, men gråter tills han får sin tuttu i munnen. Då somnar han genast. Om nån har bra råd, så mottages de med tacksamhet!

1 kommentar:

  1. När barnet vaknar på natten av att tutten är borta så har jag dragit den slutsatsen av att tutten borde tas bort helt, och så har vi gjort med våra barn med lyckat resultat. Man borde förståss först fundera om dendåliga sömnen beror på förkylning eller tand på kommande eller om barnet har för svalt. Häls.en annan mamma

    SvaraRadera